Veelgestelde vragen

Hieronder vindt je een overzicht van de meest gestelde vragen. Staat het antwoord op jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op.

Bestellen

1. Hoe kan ik een product zoeken?
Je vindt aan de bovenzijde de functionaliteit “Ik ben op zoek naar”. Hier kun je een zoekterm invullen om te zoeken in ons assortiment.
2. In het verleden heb ik een product gekocht, maar kan hetzelfde product niet meer vinden in de webshop?
Het is mogelijk dat er artikelen ontbreken in de webshop. Indien je in het verleden een product hebt gekocht, kun je telefonisch of per e-mail navragen of het product nog in de collectie is. Bij voorkeur met artikelnummer/factuurnummer of foto van het product.
3. Hoe kan ik een product bestellen?
Je kunt een product bestellen door bij de informatiepagina van het product te klikken op de button “Bestel”. Het artikel wordt dan in jouw winkelwagen geplaatst.
4. Hoe weet ik welke producten in mijn winkelwagen liggen?
Rechtsboven in het scherm zie je “Bekijk winkelwagen”. Of je klikt op het icoon rechtsboven je gaat dan direct naar de inhoud van jouw winkelwagen.
5. Ik wil een wijziging doorvoeren in de winkelwagen, hoe doe ik dit?
Je kunt wijzigingen doorvoeren binnen de winkelmand. Je kunt een product uit de winkelwagen verwijderen door op het kruisje te klikken in de kolom voor dit product. Daarna klik je op “winkelwagen bijwerken”. Het product wordt verwijderd uit de winkelwagen. Je kunt het aantal stuks van een product wijzigen in de kolom “Aantal”. Als je daarna op “winkelwagen bijwerken” klikt, worden de juiste prijzen getoond.
6. Hoe kan ik klant bij de webwinkel worden?
Iedereen kan klant worden bij de webwinkel. Je kunt klant worden door bij jouw bestelling je adresgegevens in te voeren.
7. Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?
Als je online een bestelling plaatst en jouw e-mailadres heeft doorgegeven, ontvangt je direct een bevestiging via e-mail. Hierin vindt je een overzicht van jouw bestelling. Binnen enkele werkdagen ontvang je een orderbevestiging.
8. Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?
Dit kan alleen als je bestelling nog niet verzonden is. Neem zo snel mogelijk contact op voor meer informatie.
9. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Dit kan alleen als je bestelling nog niet verzonden is. Neem zo snel mogelijk contact op voor meer informatie.
10. Kan ik vanuit het buitenland bestellen?
Ja, je kunt vanuit België bestellen. De kosten voor verzending/transport worden per order bepaald. Voor bestelling en/of levering naar andere landen kun je contact met ons opnemen.

Bezorgen

1.Wat zijn de levertijden?
Afhankelijk van het soort producten. De gemiddelde levertijd van meubilair is 16-20 weken. De andere producten worden geleverd binnen 5-10 werkdagen, tenzij niet voorradig of anders vermeld.
2. Wat gebeurt er met mijn bestelling als ik niet thuis ben?
Als je niet aanwezig bent op het moment dat de bezorger met de bestelling (pakket) komt, ontvangt je een kennisgeving van de vervoerder of wordt de zending op een later moment nogmaals aangeboden. Als levering uiteindelijk niet mogelijk is, kun je jouw bestelling binnen de aangegeven termijn ophalen op het opgegeven ophaalpunt.
3. Wat betaal ik aan verzendkosten?
Voor Nederlandse klanten worden de verzendkosten berekend over jouw totale bestelling en bedraagt € 17,50 bij een bestelling onder de € 250,00. Als je in de winkelwagen op “doorgaan naar afrekenen” klikt, krijg je een overzicht van de juiste prijs en van de verzendkosten voor jouw bestelling. Voor bepaalde artikelen en/of levering op de Waddeneilanden of buiten Nederland gelden afwijkende verzendkosten. Deze verzendkosten kun je zien bij jouw bestelling of krijg je na jouw bestelling per mail van ons door.
4. Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?
Ja, dat kan. Je kunt een ander afleveradres opgeven bij jouw bestelling.
5. Levert de webwinkel ook in het buitenland?
Ja, dit is mogelijk.

Retourneren

1. Kan ik mijn bestelling terugsturen als het product niet aan mijn wensen voldoet?
Retourzendingen na afname zijn slechts toegestaan, indien de producten compleet, onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend zijn en in de originele verpakking worden geretourneerd alsmede indien De Tol de klant daartoe zijn uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming heeft verleend.

Betalen

1. Op welke manieren kan ik betalen?
Voor nieuwe klanten en/of particulieren via vooruitbetaling. Je ontvangt na bevestiging een factuur hiervoor. Voor terugkerende of vaste klanten is betaling achter mogelijk op factuur.
2. Wat is vooruitbetaling?
Als je kiest voor de betaalmethode vooruitbetaling, ontvangt je een e-mail met daarin alle informatie over jouw bestelling en het bankrekeningnummer. Na ontvangst van de betaling wordt jouw bestelling in behandeling genomen.
3. Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Dit is afhankelijk van jouw bank.

Klachten

1. Ik heb een klacht over mijn bestelling, wat moet ik doen?
Je kunt telefonisch of per e-mail contact opnemen met de klantenservice.